Bilgi Edinme Başvuruları

4982 Sayılı Bilgi edinme Hakkı Kanunun Uygulanmasına İlişkin Esas ve Usuller Hakkında Yönetmelik kapsamında Radyo ve Televizyon Üst Kurulundan bilgi ve belge isteyecek gerçek ve tüzel kişilerin taleplerini karşılamak üzere Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği bünyesinde Bilgi Edinme Birimi oluşturulmuştur.

 Bilgi Edinme Hakkı Kanunu çerçevesindeki başvurular kamu kurumlarına dört şekilde yapılabilmektedir.

1-Yönetmelik ekinde yayımlanan Bilgi Edinme Başvuru Formu

2- Okunaklı ve anlaşılır şekilde yazılmış (daktilo veya bilgisayar çıktısı olması zorunlu değildir) bir dilekçe

3- Elektronik başvuru

4- Faks

Elektronik başvuru için:

Bilgi Edinme Başvurularını Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER) sistemi aracılığıyla elektronik olarak yapmak için lütfen tıklayınız.

 Posta, e-posta veya bizzat yapabileceğiniz başvurular için:

1- Gerçek Kişiler: Gerçek kişiler tarafından elektronik posta yoluyla yapılacak başvurularda, başvuru sahibinin adı ve soyadı, adresi ve kimlik doğrulama amacıyla kullanılacak T.C. kimlik numarası belirtilerek doldurulan başvuru formu bilgiedinme@rtuk.gov.tr elektronik posta adresine gönderilerek yapılacaktır.

2- Tüzel kişiler için: Tüzel kişiler tarafından elektronik posta yoluyla yapılacak başvurular, tüzel kişinin unvanı, adresi ve T.C. kimlik numarası belirtilerek doldurulan başvuru formu ve başvuran kişinin yetki belgesi bilgiedinme@rtuk.gov.tr elektronik posta adresine gönderilerek yapılacaktır.

Bilgi Edinme Başvuru Formu (Gerçek Kişi)

Bilgi Edinme Başvuru Formu (Tüzel Kişi)

İletişim Bilgileri

Adres: RTÜK Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği

Üniversiteler Mah. 1597. Cad. No: 13 Bilkent Çankaya ANKARA 06800

Faks: 297515@fax.rtuk.gov.tr E-posta: bilgiedinme@rtuk.gov.tr

Yayınlarla ilgili görüş, öneri ve şikâyetlerinizi 444 1178 RTÜK İletişim Merkezine yada elektronik form aracılığı ile bu linkten yapabilirsiniz.