28.03.2016 Başörtüsüne değil, gizli reklama müeyyide

Son günlerde bazı basın ve yayın organlarında ve sanal ortamlarda, sunucu “Seda Sayan’ın RTÜK’e şikâyeti” adı altında bir kısım haberler yer almaktadır. Haberlerde 2006 yılında Radyo Televizyon Üst Kurulunun kendisini başörtüsü taktığı için cezalandırdığı ifade edilmektedir. Oysaki uygulanan ceza program esnasında başörtüsü taktığı için verilmemiştir.

Belirtilen ceza 02, 03 Mayıs 2007 tarihinde Kanal D logosuyla yayın yapan DTV HABER VE GÖRSEL YAY. A.Ş. ünvanlı kuruluşta sunuculuğunu Seda Sayan’ın yaptığı hafta içi her sabah yayınlanan “Sabahların Sultanı Seda Sayan” isimli programda iki ticari markanın gizli reklamını yaptığı için verilmiştir.  Ne şikâyette belirtilen tarih doğrudur ne de başörtüsü taktığı için ceza verilmiştir. Burada bir algı oluşturulmasına çalışılmaktadır.

Radyo Televizyon Üst Kurulunun gizli reklam konusundaki hassasiyeti aynı şekilde devam etmektedir.

Kamuoyuna saygıyla duyurulur

 

BASIN BİLDİRİSİ

Tarih: 28.03.2016

Sayı: 17420072.621.02/E9033

Yayın Tarihi : 28 Mart 2016