Eren, Kamu Yayıncılığını Anlattı

TRT Genel Müdürü İbrahim Eren, “Eğitim ve Vizyon Günleri”nin konuğu oldu. 

Aday memurların yetiştirilmesine yönelik gerçekleştirilen “RTÜK Eğitim ve Vizyon Günleri”nin son haftasında TRT Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Eren “Kamu Yayıncılığı” konulu konferans verdi.

Üst Kurul Başkanı Ebubekir Şahin’in de katılımıyla gerçekleşen konferansa çalışanların ilgisi büyüktü. 

TRT’nin ikinci genç genel müdürü olduğunu belirten Eren, Türk televizyon sektörünün 2003 yılından itibaren daha profesyonel yayıncılığa başladığını söyledi.

Eren şöyle devam etti:

”TRT, 1927 yılında ilk olarak radyo olarak girdi hayatlarımıza. Daha sonra 1960’lı yıllarda televizyon lisansını da alarak 90’lı yıllara kadar tek kanal olarak varlığını sürdürdü. Özel kanalların ortaya çıkması ile birlikte geleneksel yayıncılık teşbihte hata olmaz ergenliğini yaşayan çocuklar gibiydi. Türk televizyon tarihinin en kötü zamanıdır. Drama iyi yapılamıyordu. Türk televizyonlarının iyi yayın yapmaya başladığı zaman 2003’tür. 2003’te reklam pastası büyüdükçe dizi sektörü yükseldi. İyi dramalar yapılmaya başladı. Bu bir gerçek medya alanının temeli reklam pastasıdır. Şu an Türkiye’nin reklam pastası 8 milyar TL’dir. Avrupa ülkelerine bakıldığı zaman çok düşük. Reklam süreleri şu an Türk televizyonları için ideal bir sürede. Türkiye’ de reklam sürelerini TRT’den başka kısaltabilecek bir kanal olduğunu düşünmüyorum. “

Televizyonun geleceğinin Asya ülkelerinde olduğunu ifade eden Eren,  Türkiye olarak TRT’nin orada bir pazar oluşturmayı hedeflediğini vurguladı. 2020’de TRT’nin 5 yıllık strateji planlarını açıklayacaklarını sözlerine ekleyen TRT Genel Müdürü Eren, dijital bir platform kurmaya hazırlandıklarını da duyurdu.

Yayın Tarihi : 09 Aralık 2019