İnceleme ve Değerlendirme : İzleme ve Değerlendirme Dairesi Başkanlığı’nın 22.08.2013 tarihli ve 2302 sayılı yazısı ve eklerinin incelenmesi sonucunda;
Bahse konu yayına ilişkin Uzman Raporunda;
"D Shopping Yayın Kuruluşu'nun 17.08.2013 tarihli tüm gün yayını incelenmiştir. D Shopping Yayın Kuruluşu tüm gün tele-alışveriş yayını yapan tematik bir kanaldır. Yayın kuruluşunun farklı ürünlere ait tanıtım ve satış yayınlarının arasında zaman zaman Kanal D Yayın Kuruluşu'na ait programların tanıtımına yer verildiği tespit edilmiştir.
Saat 09:15:53'te "Haşerekov" adlı haşere kovucu ürünün tele-alışveriş yayını başlamıştır. Tele-alışveriş yayınının başlangıcında ve sonunda tele-alışveriş çıkış kapağı kullanılmamıştır. Tele-alışveriş yayınının bitiminde saat 09:21:40'ta Kanal D'de yayınlanmakta olan "Güneşi Beklerken" adlı dizinin tanıtımı yine reklam giriş ve çıkış kapağına yer verilmeksizin yayınlanmıştır. Böylece başka bir yayın kuruluşunun programlarının reklamı yayın hizmetinin diğer unsurlarından görsel ve işitsel olarak kolayca ayırt edilemeyecek şekilde yayınlanmıştır.
Yayın kuruluşunun yayınlarında tele-alışveriş ve reklam kuşağı yayınlarının birbirine karıştırıldığı, tele-alışveriş yayınından reklam kuşağına geçerken izleyicilerin bilgilendirilmediği görülmüştür. Her ne kadar tele-alışveriş temalı yayınlarda ticari iletişime ilişkin süreler dikkate alınmasa da tele-alışveriş ve reklam kuşağı yayınlarının birbirinden kapaklarla ayrılmasının mevzuat açısından bir gereklilik olduğu, ancak yayın kuruluşu tarafından bu ayrımın yapılmadığı değerlendirilmiştir. "
Şeklindeki değerlendirmelere yer verilmiş olduğu,
D Shopping Yayın Kuruluşu'nun söz kosunu yayını ile 6112 sayılı Kanun'un 10. maddesinin birinci fıkrası hükmünü ihlal ettiği kanaatinin Daire Başkanlığınca belirtildiği,
Konu hakkında karar alınmasını teminen yazının Üst Kurula havale edildiği, anlaşılmaktadır.
Gerekçe : Konunun; İzleme ve Değerlendirme Dairesi Başkanlığı’nın yazısı, eki belgeler ve ilgili mevzuat kapsamında Üst Kurulumuzca değerlendirilmesi neticesinde;
Söz konusu yayında reklam giriş ve çıkışlarında herhangi bir sesli yahut yazılı uyarıya yer verilmediği gözlemlendiğinden; 6112 sayılı Kanunun 10 uncu maddesinin birinci fıkrasının ihlal edildiği sabit görülmüştür.
Bu itibarla D Shopping yayın kuruluşu hakkında; Kanunun 10 uncu maddesinin birinci fıkrasının ilk defa ihlali nedeniyle; Kanunun 32 nci maddesinin ikinci fıkrası hükmü uyarınca “Uyarı” yaptırımı uygulanması gerektiği, kanaatine varılmıştır.
Karar : Yapılan görüşmeler sonucunda, ayrıntıları ve gerekçeleri yukarıda izah olunduğu üzere;
D SHOPPİNG logosuyla yayın yapan KOLONİ TELEVİZYON VE RADYO YAY. A.Ş. unvanlı kuruluş hakkında; 6112 sayılı Kanun'un 10 uncu maddesinin birinci fıkrasındaki; “Televizyon ve radyo yayın hizmetlerinde reklamlar ile tele-alışveriş, sesli ve/veya görüntülü bir uyarıyla açıkça fark edilebilecek ve program hizmetinin diğer unsurlarından kolaylıkla ayırt edilebilecek biçimde düzenlenir” hükmünün ihlali nedeniyle, aynı Kanunun 32 nci maddesinin ikinci fıkrasına göre “UYARI” YAPTIRIMININ UYGULANMASINA, aynı yayın ilkesinin tekraren ihlali halinde, Kanunun 32 nci maddesinin İkinci fıkrasında yer alan; “Uyarının ilgili kuruluşa tebliğinden sonra ihlalin tekrarı halinde medya hizmet sağlayıcıya ihlalin ağırlığı ve yayının ortamı ve alanı göz önünde bulundurularak, ihlalin tespit edildiği aydan bir önceki aydaki brüt ticari iletişim gelirinin yüzde birinden üçüne kadar idari para cezası verilir.” hükmü uyarınca idari para cezası yaptırımı uygulanacağının yapılacak tebligatta bildirilmesine, oy birliği ile karar verildi.