İnceleme ve Değerlendirme: İzleme ve Değerlendirme Dairesi Başkanlığı’nın 24.06.2013 tarihli ve 1834 sayılı yazısı ve eklerinin incelenmesi sonucunda;
Bahse konu yayına ilişkin Uzman Raporunda;
"Konya ilinden yayın yapan ERT logolu yayın kuruluşunun 17.06.2013 tarihinde 19:00-20:00 saatleri arasında yayınladığı reklam kuşağının başında ve sonunda yayının reklam unsurlarını içerdiğine dair izleyicileri bilgilendirici nitelikte reklam kapağı ve logosu kullanılmadığı belirlenmiştir (ert konya reklam kapak ve süresi). Yapılan incelemede ayrıca reklam süresine de uyulmadığı görülmüştür. Söz konusu reklam kuşağı 19:39:45-20:00:56 saatleri arasında yayınlanmış ve bir reklam kuşağında 21 dk. 11 sn. reklam yayınladığı belirlenmiştir. Bu reklam süresinin 19:00-20:00 arasındaki saat dilimine isabet eden süresinin ise 20. dk. 15 sn. olduğu görülmüştür. Dolayısıyla mevzuatımızda belirtilen bir saatlik zaman dilimi içerisinde en fazla 12 dk. reklam yayınlanmasına dair sınırın aşıldığı anlaşılmıştır (ert konya reklam kapak ve süresi). Reklam kuşağının önünde ve bitiminde kamu spotu yayınlanmıştır. Yayın kuruluşunun bu kamu spotlarını reklam kuşağı içinde yayınlamış olabileceği de düşünülmüş, bu nedenle kamu spotlarının önünde ve sonunda reklam kapağı yayınlanıp yayınlanmadığı da kontrol edilmiştir. Yapılan incelemede kamu spotlarının önünde ve sonunda da herhangi bir reklam kapağı kullanılmadığı belirlenmiştir (ert konya kamu spotu dahil). Bu durumda yayıncının reklam kuşağında hiçbir şekilde reklam kapağına yer vermediği teyit edilmiştir." Şeklindeki değerlendirmelere yer verilmiş olduğu,
Konya ilinden yayın yapan ERT logolu Yayın Kuruluşu'nun; a) Reklam giriş ve çıkışında kapak kullanılmaması nedeniyle Yayın Hizmeti Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik'in 10. maddesinin birinci fıkrasının (a) bendinde belirtilen "Televizyon reklam ve tele-alışveriş kuşaklarının önünde ve bitiminde herhangi bir reklam unsuru içermeyen reklam veya tele-alışveriş kapağı kullanılır...." ilkesini ve dolayısıyla 6112 sayılı Kanunun 10. maddesinin birinci fıkrası hükmünü ve b) Bir saatlik zaman dilimi içerisinde 12 dakikadan fazla reklam yayınlanması nedeniyle, 6112 sayılı Kanunun 10. maddesinin ikinci fıkrası hükmünü ihlal ettiği kanaatinin Daire Başkanlığınca belirtildiği,
Konu hakkında karar alınmasını teminen yazının Üst Kurula havale edildiği, anlaşılmaktadır.
Gerekçe :Konunun; İzleme ve Değerlendirme Dairesi Başkanlığı’nınyazısı, eki belgeler ve ilgili mevzuat kapsamında Üst Kurulumuzca değerlendirilmesi neticesinde;
Söz konusu reklam yayınında bir saatlik yayın dilimi içinde toplam 12 dakikadan fazla ticari iletişim yayını yapılması ve reklam logosu kullanılmaması nedenleri ile 6112 sayılı Kanun’un 10 uncu maddesini birinci ve ikinci fıkralarının ihlal edildiği değerlendirilmiştir.
ERT TV logosuyla yayın yapan BİR-YAY BİRLİK RADYO TV YAYINCILIK VE PAZ. TİC. A. Ş. unvanlı kuruluş hakkında; 6112 sayılı Kanun’un 10’uncu maddesinin birinci fıkrasındaki; "Televizyon ve radyo yayın hizmetlerinde reklamlar ile tele-alışveriş, sesli ve/veya görüntülü bir uyarıyla açıkça fark edilebilecek ve program hizmetinin diğer unsurlarından kolaylıkla ayırt edilebilecek biçimde düzenlenir.” ve ikinci fıkrasındaki; “Tele-alışveriş yayınları hariç her türlü reklam yayınlarının oranı, bir saat başından bir sonraki saat başına kadarki yayın içinde yüzde yirmiyi aşamaz.” hükümlerinin ihlalinedeniyle, aynı Kanunun 32 nci maddesinin ikinci fıkrasına göre “UYARI” YAPTIRIMININ UYGULANMASINA, aynı yayın ilkesinin tekraren ihlali halinde, Kanunun 32 nci maddesinin İkinci fıkrasında yer alan; “Uyarının ilgili kuruluşa tebliğinden sonra ihlalin tekrarı halinde medya hizmet sağlayıcıya ihlalin ağırlığı ve yayının ortamı ve alanı göz önünde bulundurularak, ihlalin tespit edildiği aydan bir önceki aydaki brüt ticari iletişim gelirinin yüzde birinden üçüne kadar idari para cezası verilir.” hükmü uyarınca idari para cezası yaptırımı uygulanacağının yapılacak tebligatta bildirilmesine, oy birliği ile karar verilmiştir.