İnceleme ve Değerlendirme : İzleme ve Değerlendirme Dairesi Başkanlığı’nın 15.10.2015 tarihli ve 1567 sayılı yazısı ve eklerinin incelenmesi sonucunda;
Bahse konu yayına ilişkin Uzman Raporunda;
“Bayram FM logosu ile yayın yapmakta olan Pendik Prodüksiyon ve Radyo TV Yay. A.Ş. ticari unvanlı medya hizmet sağlayıcı kuruluşun 07.10.2015 tarihinde, 11:00-12:00 saatleri arasında yayınlanan Reklam Kuşaklarında; 26 dakika reklam yayınlanarak yasal sürenin aşıldığı tespit edilmiştir.
11:00- 11:18 Reklamlar 18 dakika
11:24- 11:25 “ 1 “
11:28- 11:34 “ 6 “
11:37- 11:38 “ 1 “
Toplam : 26 dakika
Sonuç olarak Bayram FM logosu ile yayın yapmakta olan Pendik Prodüksiyon ve Radyo TV Yay. A.Ş. ticari unvanlı medya hizmet sağlayıcı kuruluşun bu yayını sebebiyle 6112 Sayılı Radyo ve Televizyonların Kuruluş ve Yayın Hizmetleri Hakkında Kanun’un “Televizyon ve radyo yayın hizmetlerinde reklam ve tele-alışveriş” başlıklı 10. Maddesinin; (2) Bendinde belirtilen: “Tele-alışveriş yayınları hariç her türlü reklam yayınlarının oranı, bir saat başından bir sonraki saat başına kadarki yayın içinde yüzde yirmiyi aşamaz”
Hükmünü ihlal ettiği düşünülmektedir.”
Şeklindeki değerlendirmelere yer verilmiş olduğu,
Yayın kuruluşunun 6112 sayılı yasanın 10'uncu maddesinin ikinci fıkrasını ihlal ettiği kanaatinin Daire Başkanlığıca belirtildiği,
Konu hakkında karar alınmasını teminen yazının Üst Kurula havale edildiği, anlaşılmaktadır.
Gerekçe :Konunun; İzleme ve Değerlendirme Dairesi Başkanlığı’nınyazısı, eki belgeler ve ilgili mevzuat kapsamında Üst Kurulumuzca değerlendirilmesi neticesinde;
Söz konusu yayına ait deşifre kayıtlarının tetkikinde; yayın kuruluşunun 07.10.2015 tarihinde, 11:00-12:00 saatleri arasında yayınlanan Reklam Kuşaklarında; 26 dakika reklam yayınlayarak yasal sınır olan 12 dakikanın üzerinde ticari iletişim yayınına yer vermesi nedeni ile 6112 sayılı Kanun’un 10 uncu maddesinin ikinci fıkrasının ihlal edildiği sabit görülmüştür.
Bu itibarla; yayın Kuruluşu’nun; söz konusu yayını ile 6112 sayılı Kanun'un 10 uncu maddesinin ikinci fıkrasının ilk defa ihlali nedeniyle uyarılması gerektiği, kanaatine varılmıştır.
Karar : Yapılan görüşmeler sonucunda, ayrıntıları ve gerekçeleri yukarıda izah olunduğu üzere; BAYRAM FM İZMİR çağrı işaretiyle yayın yapan AYHAN RADYO TELEVİZYON YAY. TAN. HİZ. A.Ş. unvanlı kuruluş hakkında;
6112 sayılı Kanunun 10 uncu maddesinin ikinci fıkrasındaki; “Tele-alışveriş yayınları hariç her türlü reklam yayınlarının oranı, bir saat başından bir sonraki saat başına kadarki yayın içinde yüzde yirmiyi aşamaz.” hükmünün ihlali nedeniyle, aynı Kanunun 32 nci maddesinin ikinci fıkrasına göre “UYARI” YAPTIRIMININ UYGULANMASINA, 6112 sayılı kanunun 32 inci maddesinin dokuzuncu fıkrası uyarınca tebliğden itibaren en geç onbeş gün içerisinde Ankara İdare Mahkemelerinde dava açılabileceğinin, aynı yayın ilkesinin tekraren ihlali halinde, Kanunun 32 nci maddesinin İkinci fıkrasında yer alan; “Uyarının ilgili kuruluşa tebliğinden sonra ihlalin tekrarı halinde medya hizmet sağlayıcıya ihlalin ağırlığı ve yayının ortamı ve alanı göz önünde bulundurularak, ihlalin tespit edildiği aydan bir önceki aydaki brüt ticari iletişim gelirinin yüzde birinden üçüne kadar idari para cezası verilir.” hükmü uyarınca idari para cezası yaptırımı uygulanacağının, yapılacak tebligatta bildirilmesine, oy birliği ile karar verildi.