Tarihindeki Yayını
İnceleme ve Değerlendirme : İzleme ve Değerlendirme Dairesi Başkanlığı’nın 20.10.2015 tarihli ve 1630 sayılı yazısı ve eklerinin incelenmesi sonucunda;
Bahse konu yayına ilişkin Uzman Raporunda;
“İLGİ : T.C. BAŞBAKANLIK Güvenlik İşleri Genel Müdürlüğü'nün Başbakan Yardımcısı Yalçın AKDOĞAN imzasıyla gönderilen 10.10.2015 tarih ve 02255 sayılı Yayın Yasağı kararı.
10.10.2015 tarihinde Ankara Tren Garı önünde meydana gelen ve çok sayıda vatandaşımızın ölümü ve yaralanması ile sonuçlanan menfur terör saldırısına ilişkin görüntülere Başbakanlık tarafından geçici yayın yasağı (10/10/2015 saat 15:10'dan itibaren) getirilmiştir. Aksu TV logolu yayıncı kuruluşu Başbakanlık'ın kararına rağmen Terör olayı ile ilgili görüntülere 19:00:00 saatindeki haber programında yer vermiştir.
Aksu TV logolu yayıncı kuruluşu 19:00:00 saatindeki haber bülteninde söz konusu olayla ilgili ilk haberde şu görüntülere yer almaktadır: "Polisin patlamanın olduğu alanı güvenlik çemberine alması, bu çemberin etrafındaki insanlara anonslar yapması, insanların olayın ardından yaşadığı panik, yerde ölü halde yatan vatandaşların üzerlerinin afiş ve bayraklarla örtülmüş görüntüsü, cenaze nakil araçları, olay yeri inceleme ekiplerinin görüntüsü, insanların yaralıları kendi imkanlarıyla taşıması, yaralı insanların görüntüsü, yardım bekleyen çaresiz insanların görüntüleri, ambulans sesleri, sağlık çalışanlarının yaralılara müdahalesi, sedyelerle hastaneye taşınan insanların görüntüleri..." Bu görüntüleri yayınlayan ilgili yayın kuruluşunun Başbakanlık'ın almış olduğu karara uymadığı değerlendirilmiştir. Bu haberler toplamda 2 dakika 40 saniye sürmektedir.
Sonuç olarak Aksu TV logolu yayıncı kuruluşun bu yayınları ile Başbakanlık Güvenlik İşleri Genel Müdürlüğü'nün 10.10.2015 tarihinde Radyo ve Televizyon Üst Kurulu'na gönderdiği yazıda 6112 sayılı yasanın 7. maddesine dayanarak ilgili olay için 02255 sayılı geçici yayın yasağı kararına uymayarak 6112 Sayılı Kanun'un 7. maddesinin 1. fıkrasında yer alan " Savaşlar, terör amaçlı saldırılar, doğan afetler ve benzeri olağan üstü durumların ortaya çıkardığı kriz zamanlarında da ifade ve haber alma özgürlüğü esas olup, yayın hizmetleri önceden denetlenemez ve yargı kararları saklı kalmak kaydıyla durdurulamaz. Ancak milli güvenliğin açıkça gerekli kıldığı hallerde yahut kamı düzeninin ciddi şekilde bozulmasının kuvvetle muhtemel olduğu durumlarda, Başbakan ve görevlendireceği bakan geçici yayın yasağı getirebilir." hükmü ve 8. maddenin (ç) bendinde yer alan: " İnsan onuruna ve özel hayatın gizliliğine saygılı olma ilkesine aykırı olamaz..." hükmünü ihlal ettiği değerlendirilmiştir.”
Şeklinde değerlendirmelere yer verilmiş olduğu
Söz konusu yayın ile 6112 sayılı Kanunun "Olağanüstü dönemlerde yayınlar" başlıklı 7. maddesinin birinci fıkrası ile 8 inci maddesinin 1inci fıkrasının (ç) bendinin ihlal edildiği kanaatinin Daire Başkanlığınca belirtildiği
Konu hakkında karar alınmasını teminen yazının Üst Kurula havale edildiği anlaşılmaktadır.
Gerekçe :Konunun; İzleme ve Değerlendirme Dairesi Başkanlığı’nınyazısı, eki belgeler ve ilgili mevzuat kapsamında Üst Kurulumuzca değerlendirilmesi neticesinde;
Söz konusu yayında; yayın yasağının kapsamı dışına çıkılmadığı ve haber niteliği çerçevesinde kalındığı anlaşılmakla 6112 Sayılı Radyo ve Televizyonların Kuruluş ve Yayın Hizmetleri Hakkında Kanun'a aykırı bir husus olmadığı kanaatine varılmıştır.
Karar : Yapılan görüşmeler sonucunda, ayrıntıları ve gerekçeleri yukarıda izah olunduğu üzere; AKSU TV logosuyla yayın yapan KAHRAMANMARAŞ RADYO VE TV YAY. TİC. A.Ş. hakkında, bahse konu yayını nedeniyle, 6112 sayılı Kanun kapsamında herhangi bir İDARİ YAPTIRIM UYGULANMASINA YER OLMADIĞINA oy birliği ile karar verildi.