Ankara 3. İdare Mahkemesinin 14.06.2016 tarih ve 2015/2403 E. 2016/2345 K. sayılı kararının uygulanması kapsamında;
İzleme ve Değerlendirme Dairesi Başkanlığının 01.08.2016 tarih ve 615 sayılı yazısına konu; SHOW TV logosuyla yayın yapan medya hizmet sağlayıcı kuruluşun 11.09.2010 tarihinde 19:00-00:00 saatleri arasındaki reklam yayınına ilişkin uzman raporu ile video görüntülerinin yeniden incelenmesi ve değerlendirilmesiyle yapılan görüşmeler sonucunda;
Show TV logosu ile yayın yapan medya hizmet sağlayıcının, 11.09.2010 tarihinde 19.00-00.00 saatleri arasında yer verdiği ticari iletişim yayınlarında 21.00-22.00 saatleri arasındaki reklam yayın süresinin 13 dakika 50 saniye gerçekleştiği ve yüzdelik oranının %23 olduğu,. 23.00-00.00 saatleri arasında yayınlanan reklamlar ise 21 dakika 05 saniye ile yüzdelik oranının %35 olduğu görülmüştür.
Bu nedenlerle mezkur yayında; Mülga 3984 sayılı Kanun'un 19. maddesinin 3'üncü fıkrasında yer alan "...Bir saatlik yayın içerisinde spot reklamlara ayrılan süre %20'yi aşamaz." şeklindeki hükmüne aykırılık oluşturan fiilin mevcut düzenlemeler kapsamında 6112 sayılı Radyo ve Televizyonların Kuruluş ve Yayın Hizmetleri Hakkında Kanun'un 10 uncu maddesinin ikinci fıkrasında yer alan "Tele-alışveriş yayınları hariç her türlü reklam yayınlarının oranı, bir saat başından bir sonraki saat başına kadarki yayın içinde yüzde yirmiyi aşamaz" hükmünü ihlal ettiği kanaatine varılmıştır.
Bu itibarla;
Kuruluşun, Kanun’un 32’nci maddesinin ikinci fıkrasında yer alan “…8’inci maddenin birinci fıkrasının diğer bentleri ile ikinci ve üçüncü fıkralarında ve bu Kanunun diğer maddelerinde belirlenen ilke, yükümlülük veya yasaklara aykırı yayın yapan medya hizmet sağlayıcıları uyarılır…” hükmü uyarınca UYARILMASINA,
Oy birliği ile karar verildi.