İzleme ve Değerlendirme Dairesi Başkanlığının 28.06.2016 tarih ve 563 sayılı yazısına konu ONE BAL TV logosuyla yayın yapan medya hizmet sağlayıcı kuruluşun 12.06.2016 tarihinde 13:15 ve 13:40 saatleri arasında yayınladığı reklam yayınına ilişkin uzman raporu ile video görüntülerinin incelenmesi ve değerlendirilmesiyle yapılan görüşmeler sonucunda;
12.06.2016 tarihinde saat 13:00 ila 14:00 saatleri arasında reklam logosuyla yayınladığı ticari iletişim yayınlarında (Klip - 13.00 - 14.00 arası tüm yayın) kuruluşun belirtilen bir saatlik dilimde sırasıyla 13:15:18'de ve 13.40.45'te başlayan iki adet reklam kuşağına yer verdiği, bu reklam kuşaklarının sırasıyla 12 dakika 22 saniye ve 11 dakika 33 saniye süresince yayınlandığı görülmüştür.
Yayıncı kuruluşun 13:00 ila 14:00 saatleri arasındaki bir saatlik yayın diliminde toplamda 23 dakika 59 saniye süre ile reklam yayınlarında belirlenen reklam süresini aşdığı ve reklam kuşaklarının sonunda reklam kapağı kullanmasına rağmen reklam kuşakların başında reklam kapağı kullanmadığı dolayısıyla,
1) 6112 sayılı Kanun'un 10. maddesinin ikinci fıkrasında yer alan "Tele-alışveriş yayınları hariç her türlü reklam yayınlarının oranı, bir saat başından bir sonraki saat başına kadarki yayın içinde yüzde yirmiyi aşamaz." hükmü ile,
2) 6112 sayılı Kanun'un 10. maddesinin birinci fıkrasında yer alan "Televizyon ve radyo yayın hizmetlerinde reklamlar ile tele-alışveriş, sesli ve/veya görüntülü bir uyarıyla açıkça fark edilebilecek ve program hizmetinin diğer unsurlarından kolaylıkla ayırt edilebilecek biçimde düzenlenir." hükmünü ihlal ettiği değerlendirilmiştir.
Bu itibarla; aynı yayınla, birden fazla yayın ilkesi ihlali olduğundan ve her iki ihlalinde idari para cezası yaptırımını gerektirdiğinden, 5326 sayılı Kabahatler Kanunu’nun 15’inci maddesinin birinci fıkrası hükmü gereğince, bahse konu ihlallerden en ağır (tek) cezanın verilmesi öngörüldüğünden,
Kuruluşa, 10.07.2014 tarihli yayınları nedeniyle evvelce 07.08.2014 tarih ve 2014/43 sayılı toplantısında alınan 90 nolu Üst Kurul Kararıyla 6112 sayılı Kanun’un 10’uncu maddesinin birinci fıkrası ile 10.07.2014 tarihli yayınları nedeniyle evvelce 07.08.2014 tarih ve 2014/43 sayılı toplantıda alınan 91 nolu Üst Kurul Kararıyla, 6112 sayılı Kanun’un 10’uncu maddesinin ikinci fıkrası uyarınca, uyarı yaptırımı uygulandığı tespit edildiğinden, aynı hükmün tekraren ihlali nedeniyle, Kanunun 32 nci maddesinin ikinci fıkrasında yer alan “…ihlalin tekrarı halinde medya hizmet sağlayıcıya ihlalin ağırlığı ve yayının ortamı ve alanı göz önünde bulundurularak, ihlalin tespit edildiği Aydan bir önceki aydaki brüt ticari iletişim gelirinin yüzde birinden üçüne kadar idari para cezası verilir” hükmü uyarınca kuruluş hakkında idari para cezası uygulanması gerektiği kanaatine varılmıştır.
İhlalin tespit edildiği tarihi itibariyle kuruluşun Mayıs 2016 ayına ait ticari iletişim gelir beyanının 9.016,50 Türk Lirası olduğu değerlendirilerek, televizyon kuruluşları için idari para cezası 10.000 (onbin) (2016 yılı için yeniden değerleme oranına göre belirlenen 14.359 (ondörtbinüçyüzellidokuz) Türk Lirasından az olamayacağından 14.359 TL. İDARİ PARA CEZASI UYGULANMASINA,
Oy birliği ile karar verildi.