İzleme ve Değerlendirme Dairesi Başkanlığının 28.06.2016 tarih ve 564 sayılı yazısına konu ONE SÜPER TV logosuyla yayın yapan medya hizmet sağlayıcı kuruluşun 07.06.2016 tarihinde 23:00, 00:00 saatleri arasında yayınladığı reklam yayınına ilişkin uzman raporu ile video görüntülerinin incelenmesi ve değerlendirilmesiyle yapılan görüşmeler sonucunda;
Bahse konu kuruluşun 07.06.2016 tarihinde saat 23:00 ila 00:00 saatleri arasında reklam logosuyla yayınladığı ticari iletişim yayınlarında (Klip - 23.00 - 00.00 arası tüm yayın) yayıncı kuruluşun belirtilen bir saatlik dilimde sırasıyla 23:00:39'da ve 23.47.08'de başlayan iki adet reklam kuşağına yer verdiği, bu reklam kuşaklarının sırasıyla 11 dakika 39 saniye ve 12 dakika 21 saniye süresince yayınlandığı, (Klip 1 - Reklam kuşağı) (Klip 2 - Reklam kuşağı), yayıncı kuruluşun 23:00 ila 00:00 saatleri arasındaki bir saatlik yayın diliminde toplamda 24 dakika süre ile reklam yayınına yer verdiği,
Ayrıca, Kuruluşun reklam kuşaklarının sonunda reklam kapağı kullanmasına rağmen reklam kuşakların başında reklam kapağı kullanmadığı görülmüştür.
Bu nedenlerle;
1) 6112 sayılı Kanun'un 10. maddesinin ikinci fıkrasında yer alan "Tele-alışveriş yayınları hariç her türlü reklam yayınlarının oranı, bir saat başından bir sonraki saat başına kadarki yayın içinde yüzde yirmiyi aşamaz." hükmünün ihlali nedeniyle, Kanun’un 32’nci maddesinin ikinci fıkrasında yer alan “…8’inci maddenin birinci fıkrasının diğer bentleri ile ikinci ve üçüncü fıkralarında ve bu Kanunun diğer maddelerinde belirlenen ilke, yükümlülük veya yasaklara aykırı yayın yapan medya hizmet sağlayıcıları uyarılır…” hükmü uyarınca UYARILMASINA,
2) 6112 sayılı Kanun'un 10. maddesinin birinci fıkrasında yer alan "Televizyon ve radyo yayın hizmetlerinde reklamlar ile tele-alışveriş, sesli ve/veya görüntülü bir uyarıyla açıkça fark edilebilecek ve program hizmetinin diğer unsurlarından kolaylıkla ayırt edilebilecek biçimde düzenlenir." hükmünün ihlali nedeniyle,
Kuruluşa, 07.05.2013 tarihli yayını nedeniyle evvelce 29.05.2013 tarih ve 2013/33 sayılı toplantıda alınan 108 nolu Üst Kurul Kararıyla, 6112 sayılı Kanun’un 10’uncu maddesinin birinci fıkrası uyarınca, uyarı yaptırımı uygulandığı tespit edildiğinden, aynı hükmün tekraren ihlali nedeniyle, Kanunun 32 nci maddesinin ikinci fıkrasında yer alan “…ihlalin tekrarı halinde medya hizmet sağlayıcıya ihlalin ağırlığı ve yayının ortamı ve alanı göz önünde bulundurularak, ihlalin tespit edildiği Aydan bir önceki aydaki brüt ticari iletişim gelirinin yüzde birinden üçüne kadar idari para cezası verilir” hükmü uyarınca kuruluş hakkında idari para cezası uygulanması gerektiği kanaatine varılmıştır.
İhlalin tespit edildiği tarihi itibariyle kuruluşun Mayıs 2016 ayına ait ticari iletişim gelir beyanının 9.016,50 Türk Lirası olduğu değerlendirilerek, televizyon kuruluşları için idari para cezası 10.000 (onbin) (2016 yılı için yeniden değerleme oranına göre belirlenen 14.359 (ondörtbinüçyüzellidokuz) Türk Lirasından az olamayacağından 14.359 TL. İDARİ PARA CEZASI UYGULANMASINA,
Oy birliği ile karar verildi.