İzleme ve Değerlendirme Dairesi Başkanlığının 28.06.2016 tarih ve 565 sayılı yazısına konu ONE DAMLA TV logosuyla yayın yapan medya hizmet sağlayıcı kuruluşun 12.06.2016 tarihinde saat 19:08’de yayınladığı reklam yayınına ilişkin uzman raporu ile video görüntülerinin incelenmesi ve değerlendirilmesiyle yapılan görüşmeler sonucunda;
Saat 19.08.56'da başlayan ve 12 dakika 4 saniye süren ticari iletişim yayınında; "Muhteşem Kampanya" adıyla süzme bal tanıtımın yapıldığı, 100 TL karşılığında 5 kavanoz süzme bal alana bir adet cep telefonlu akıllı saat ile Abdurrahman ÖNÜL'ün son albümünün cd'sinin hediye olarak gönderileceği belirtilmiş, saat 19.10.22'de söz konusu cep telefonlu saat için "Piyasa değeri muadili olan ürünler 3500-4000 TL civarında" ifadesini kullanmış ve o esnada "Piyasa değeri 3500-4000 TL" yazısı ekrana getirilmiştir. Saat 19.13.39'da Ekrem İNCEL bu sefer muadili kelimesini de kullanmadan "Bu ürünün piyasa değeri 3500-4000 TL'dir. Yani eski parayla 3,5 milyar ya da 4 milyar civarındadır." ifadesini kullanmıştır. Yine benzer şekilde "Piyasa değeri 3500-4000 TL" yazısı ekrana getirilmiştir.
Söz konusu akıllı saatin kutusunun görüntüsü saat 19.14.50'de birkaç saniye boyunca ekrana gelmiştir. (Klip 2 - Akıllı saatin kutusunun görüntüsü) Aynı gün saat 19.38.07'de farklı bir sunucu ile yine aynı ürünlerin tanıtımının yapıldığı yayında cep telefonlu akıllı saatin kutusu saat 19.42.07'de birkaç saniye boyunca daha net biçimde ekranda görünmüştür. (Klip 3 - Akıllı saatin kutusunun görüntüsü) Söz konusu ticari iletişim yayınında 30-35 TL civarında satın alınabilecek bir ürün hakkında piyasa değerinin 3500-4000 TL olduğunu ifade edilerek ve aynı anda "Piyasa değeri 3500-4000 TL" yazısının ekrana getirilerek bir ürünü olduğundan en az 100 kat değerliymiş gibi tanıtmak suretiyle, yayını izleyen kişilerin tanıtımı yapılan ürün paketini (5 kavanoz süzme bal, akıllı saat, CD) almalarının teşvik edildiği ve bu yolla izleyicileri yanıltıldığı ve çıkarlarına zarar verildiği anlaşılmıştır.
Bu nedenlerle söz konusu yayında 6112 sayılı Radyo ve Televizyonların Kuruluş ve Yayın Hizmetleri Hakkında Kanun'un 9 uncu maddesinin altıncı fıkrasının (c) bendinde yer alan "Yanıltıcı olmamak ve tüketicinin çıkarlarına zarar vermemek" ilkesinin ihlal edildiği değerlendirilmiştir.
Bu itibarla;
Kuruluşa, 03.07.2014 tarihli yayını nedeniyle evvelce 23.07.2014 tarih ve 2014/40 sayılı toplantısında alınan 77 nolu Üst Kurul Kararıyla, 6112 sayılı Kanun’un 9’uncu maddesinin 6’ncı fıkrasının (c) bendi uyarınca, uyarı yaptırımı uygulandığı tespit edildiğinden, aynı hükmün tekraren ihlali nedeniyle, Kanunun 32 nci maddesinin ikinci fıkrasında yer alan “…ihlalin tekrarı halinde medya hizmet sağlayıcıya ihlalin ağırlığı ve yayının ortamı ve alanı göz önünde bulundurularak, ihlalin tespit edildiği Aydan bir önceki aydaki brüt ticari iletişim gelirinin yüzde birinden üçüne kadar idari para cezası verilir” hükmü uyarınca kuruluş hakkında idari para cezası uygulanması gerektiği kanaatine varılmıştır.
İhlalin tespit edildiği tarihi itibariyle kuruluşun Mayıs 2016 ayına ait ticari iletişim gelir beyanının 9.016,50 Türk Lirası olduğu değerlendirilerek, televizyon kuruluşları için idari para cezası 10.000 (onbin) (2016 yılı için yeniden değerleme oranına göre belirlenen 14.359 (ondörtbinüçyüzellidokuz) Türk Lirasından az olamayacağından 14.359 TL. İDARİ PARA CEZASI UYGULANMASINA,
Oy birliği ile karar verildi.