İzleme ve Değerlendirme Dairesi Başkanlığının 28.06.2016 tarih ve 566 sayılı yazısına konu ONE DAMLA TV logosuyla yayın yapan medya hizmet sağlayıcı kuruluşun 12.06.2016 tarihinde 19:00’da yayınladığı reklam yayınına ilişkin uzman raporu ile video görüntülerinin incelenmesi ve değerlendirilmesiyle yapılan görüşmeler sonucunda;
12.06.2016 tarihinde saat 19:00 ila 20:00 saatleri arasında reklam logosu ile yayınladığı ticari iletişim yayınlarında (Klip - 19.00 - 20.00 arası - Yayının tamamı), yayıncı kuruluşun belirtilen bir saatlik dilimde sırasıyla 19:08:56'da ve 19.38.07'de başlayan iki adet reklam kuşağına yer verdiği, bu reklam kuşaklarının sırasıyla 12 dakika 4 saniye ve 12 dakika 7 saniye süresince yayınlandığı görülmüştür.
Yayın kuruluşunun 19:00 ila 20:00 saatleri arasındaki bir saatlik yayın diliminde toplamda 24 dakika 11 saniye süre ile reklam yayınlarında belirlenen reklam süresinin aşıldığı ve reklam kuşaklarının sonunda reklam kapağı kullanılmasına rağmen reklam kuşakların başında reklam kapağı kullanılmadığı dolayısıyla,
1) 6112 sayılı Kanun'un 10. maddesinin ikinci fıkrasında yer alan "Tele-alışveriş yayınları hariç her türlü reklam yayınlarının oranı, bir saat başından bir sonraki saat başına kadarki yayın içinde yüzde yirmiyi aşamaz." hükmü ile,
2) 6112 sayılı Kanun'un 10. maddesinin birinci fıkrasında yer alan "Televizyon ve radyo yayın hizmetlerinde reklamlar ile tele-alışveriş, sesli ve/veya görüntülü bir uyarıyla açıkça fark edilebilecek ve program hizmetinin diğer unsurlarından kolaylıkla ayırt edilebilecek biçimde düzenlenir." hükmünün ihlal edildiği,
Bu itibarla; aynı yayınla, birden fazla yayın ilkesi ihlali olduğundan ve her iki ihlalinde idari para cezası yaptırımını gerektirdiğinden, 5326 sayılı Kabahatler Kanunu’nun 15’inci maddesinin birinci fıkrası hükmü gereğince, bahse konu ihlallerden en ağır (tek) cezanın verilmesi öngörüldüğünden,
Kuruluşa, 03.07.2014 tarihli yayınları nedeniyle evvelce 23.07.2014 tarih ve 2014/40 sayılı toplantıda alınan 79 nolu Üst Kurul Kararıyla, 6112 sayılı Kanun’un 10’uncu maddesinin birinci fıkrası ile 03.07.2014 tarihli yayınları nedeniyle evvelce 23.07.2014 tarih ve 2014/40 sayılı toplantıda alınan 80 nolu Üst Kurul Kararıyla, 6112 sayılı Kanun’un 10’uncu maddesinin ikinci fıkrası uyarınca, uyarı yaptırımı uygulandığı tespit edildiğinden, aynı hükmün tekraren ihlali nedeniyle, Kanunun 32 nci maddesinin ikinci fıkrasında yer alan “…ihlalin tekrarı halinde medya hizmet sağlayıcıya ihlalin ağırlığı ve yayının ortamı ve alanı göz önünde bulundurularak, ihlalin tespit edildiği Aydan bir önceki aydaki brüt ticari iletişim gelirinin yüzde birinden üçüne kadar idari para cezası verilir” hükmü uyarınca kuruluş hakkında idari para cezası uygulanması gerektiği kanaatine varılmıştır.
İhlalin tespit edildiği tarihi itibariyle kuruluşun Mayıs 2016 ayına ait ticari iletişim gelir beyanının 9.016,50 Türk Lirası olduğu değerlendirilerek, televizyon kuruluşları için idari para cezası 10.000 (onbin) (2016 yılı için yeniden değerleme oranına göre belirlenen 14.359 (ondörtbinüçyüzellidokuz) Türk Lirasından az olamayacağından 14.359 TL. İDARİ PARA CEZASI UYGULANMASINA,
Oy birliği ile karar verildi.