İzleme ve Değerlendirme Dairesi Başkanlığının 23.05.2016 tarih ve 492 sayılı yazısına konu, FLASH TV logosuyla yayın yapan kuruluşun 09.05.2016 tarihinde yayınladığı tele-alışveriş kuşağına ilişkin uzman raporu ile video kayıtlarının incelenmesi ve değerlendirilmesiyle yapılan görüşmeler sonucunda;
Bahse konu yayına ilişkin uzman raporunda ayrıntıları belirtildiği üzere, FLASH TV'nin pazarladığı ve başta elektrik faturaları olmak üzere, marketler ve akaryakıt istasyonlarındaki alış-verişlerde indirim kazandıran "Flash İndirim Kartı"nın tanıtımında yer alan ifadelerde de görüleceği üzere, Flash İndirim Kartını 19 TL'ye alan izleyicilerin, bu kart sayesinde 120 TL ve üzeri elektrik faturalarında %12 indirim sağlayacakları, elektrik faturalarında 2 yıl süresince indirimden faydalanacakları bunun yanı sıra, daha sonra anlaşma sağlayacakları market ve akaryakıt istasyonlarında da yine bu kart sayesinde izleyicilerin indirimler kazanacakları ifade edilmiştir.
FLSAH TV yayın kuruluşunun kendi ürünü olan “Flash İndirim Kartı”nı alan izleyicilere indirimler kazandıracağını ileri sürdüğü bu kartın tanıtımını yapmasının diğer yayıncılar açısından değerlendirildiğinde ekranlarını kendi ürününe kullandırdığı için haksız rekabete yol açtığı değerlendirilmiştir.
Bu nedenle; 6112 sayılı Kanun’un 8’inci maddesinin birinci fıkrasının (j) bendinde yer alan “Haksız çıkarlara hizmet eden ve haksız rekabete yol açan unsurlar içeremez” ilkesinin ihlal edildiği değerlendirilmiştir.
Kuruluşa, 05.07.2011 tarihli yayını nedeniyle evvelce 03.08.2011 tarih ve 2011/46 sayılı toplantıda alınan 21 nolu Üst Kurul Kararıyla 6112 sayılı Kanun’un 8’inci maddesinin birinci fıkrasının (j) bendi uyarınca uyarı yaptırımı uygulandığı tespit edildiğinden, aynı ilkenin tekraren ihlali nedeniyle, Kanun’un 32’nci maddesinin ikinci fıkrasında yer alan “…ihlalin tekrarı halinde medya hizmet sağlayıcıya ihlalin ağırlığı ve yayının ortamı ve alanı göz önünde bulundurularak, ihlalin tespit edildiği aydan bir önceki aydaki brüt ticari iletişim gelirinin yüzde birinden üçüne kadar idari para cezası verilir” hükmü uyarınca,
İhlalin tespit edildiği tarihi itibariyle kuruluşun Nisan 2016. ayına ait ticari iletişim gelir beyanının 175.629,20 Türk Lirası olduğu değerlendirilerek, televizyon kuruluşları için idari para cezası 10.000 (onbin) (2016 yılı için yeniden değerleme oranına göre belirlenen 14.359 (ondörtbinüçyüzellidokuz) Türk Lirasından az olamayacağından 14.359 TL. idari para cezası uygulanmasına,
Oy birliği ile karar verildi.