İzleme ve Değerlendirme Dairesi Başkanlığının 11.05.2016 tarih ve 460 sayılı yazısına konu, MGC logosuyla yayın yapan kuruluşun 30.03.2016 tarihinde 14:00-15:00 saatleri arasında yayınladığı ticari iletişim yayınına ilişkin uzman raporu ile video kayıtlarının incelenmesi ve değerlendirilmesiyle yapılan görüşmeler sonucunda;
Söz konusu yayında, Genel olarak müzik klibi yayınlanmakla birlikte ekranın altında "Zeyno Yaz Boşluk Bırak Adını İlini Yaşını Ve Numaranı 3929'a GÖNDER" yazısı yer almakta ve izleyiciler mesaj atmaya teşvik edilmektedir. İzleyicilerin belirtilen numaraya mesaj göndermesi ile birlikte onlar hakkındaki bilgilerin ekranda alt banttan kaydığı görülmektedir. "Hasan 50 Yaş Esenyurt 0541 XXX XX XX" gibi kişilerin isimleri, yaşadıkları yer, yaş ve telefon gibi çeşitli bilgiler verilerek mesaj atan kişilerin eş ve arkadaş bulmasına zemin hazırlanmaktadır. Ayrıca "Bu servislerin ücreti Turkcell, Vodafone, Türk Telekom aboneleri için 9.50 TL'dir." ibareleri ile hizmetin bedeli hakkında küçük puntolarla da bilgiler verildiği görülmüştür.
Bu nedenlerle yayında; Yayın Hizmeti Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik'in 12’nci maddesinin birinci fıkrasının (f) bendinde yer alan "Eş ve arkadaş bulma hizmetlerinin ticari iletişimine izin verilemez." hükmünü dolayısıyla, 6112 sayılı Kanun’un 10’uncu maddesinin onuncu fıkrasında yer alan, "Bu maddenin uygulanmasına ilişkin diğer hususlar Üst Kurulca yönetmelikle düzenlenir." ilkesinin ihlal edildiği değerlendirilmiştir.
Kuruluşa, 21.11.2015 tarihli yayını nedeniyle evvelce 06.01.2016 tarih ve 2016/02 sayılı toplantıda alınan 17 nolu Üst Kurul Kararıyla Yayın Hizmeti Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik'in 12’nci maddesinin birinci fıkrasının (f) bendinde yer alan "Eş ve arkadaş bulma hizmetlerinin ticari iletişimine izin verilemez." hükmünü dolayısıyla, 6112 sayılı Kanun’un 10’uncu maddesinin onuncu fıkrasında ifadesini bulan, "Bu maddenin uygulanmasına ilişkin diğer hususlar Üst Kurulca yönetmelikle düzenlenir."hükmü uyarınca uyarı yaptırımı uygulandığı tespit edildiğinden, aynı ilkenin tekraren ihlali nedeniyle, Kanun’un 32’nci maddesinin ikinci fıkrasında yer alan “…ihlalin tekrarı halinde medya hizmet sağlayıcıya ihlalin ağırlığı ve yayının ortamı ve alanı göz önünde bulundurularak, ihlalin tespit edildiği aydan bir önceki aydaki brüt ticari iletişim gelirinin yüzde birinden üçüne kadar idari para cezası verilir” hükmü uyarınca,
İhlalin tespit edildiği tarihi itibariyle kuruluşun Şubat 2016. ayına ait ticari iletişim gelir beyanının 20.000,00 Türk Lirası olduğu değerlendirilerek, televizyon kuruluşları için idari para cezası 10.000 (onbin) (2016 yılı için yeniden değerleme oranına göre belirlenen 14.359 (ondörtbinüçyüzellidokuz) Türk Lirasından az olamayacağından 14.359 TL. idari para cezası uygulanmasına,
Oy birliği ile karar verildi.