Başkan Tuba Kendir Tunalı: “Görsel-İşitsel Medyada Kişisel Verilerin İşlenmesi Konusunda RTÜK ile İş Birliği İçindeyiz“
Kişisel Verileri Koruma Kurumu İnceleme Dairesi Başkanı Tuba Kendir Tunalı, ”Gündüz kuşağı programlarında kişisel verilerin korunması ihlali en çok şikâyet aldığımız konu” dedi.
Aday memurlara yönelik Radyo ve Televizyon Üst Kurulu tarafından düzenlenen “Eğitim ve Vizyon Günleri”nin konuğu Kişisel Verileri Koruma Kurumu İnceleme Dairesi Başkanı Tuba Kendir Tunalı oldu.
RTÜK Konferans Salonu’nda genç uzman yardımcılarının kariyer gelişimlerine katkıda bulunması amacıyla gerçekleştirilen hazırlayıcı programda Başkan Tunalı, ”Görsel- işitsel medyada kişisel verilen işlenmesi konusu en hassasiyet gösterdiğimiz konular arasında yer alıyor. Bu sebeple Radyo ve Televizyon Üst Kurulu ile görsel ve işitsel medyada kişisel verilerin korunması konusunda işbirliği sağlamaktayız. 4 Ekim 2022’de RTÜK ile birlikte bu konu ile ilgili bir sempozyum gerçekleştirdik. Sempozyumun sonuç raporunu yakın zamanda kamuoyu ile paylaşacağız” açıklamasında bulundu.
Tunalı, 2017 yılından itibaren görev ve faaliyetlerine başlayan Kişisel Verileri Koruma Kurumu’nun özel hayatın gizliliği başta olmak üzere kişilerin temel hak ve özgürlüklerinin korunması, kişisel verilerin işlenmesini disiplin altına almak ve veri sorumlularının yükümlülükleri ile uyacakları usul ve esasların düzenlenmesi amacıyla kurulduğunu söyledi.
Bireyle ilgili her şeyin kişisel veriler konusuna girebileceğini aktaran Tunalı, kişisel verilerin alınması ve paylaşılması konularında kişinin açık rızasının esas olduğunu ifade etti.
Yurt dışına veri aktarımı konusuna da değinen Tunalı, güvenli ülke çalışmalarının devam ettiğini ancak güvenli ülke ilan edildiğinde dahi yurt dışına yapılacak veri aktarımının Kanunda yer alan temel ilkelere, kişisel veri işleme şartlarına ve yurt dışına veri aktarımını düzenleyen 9’uncu maddeye uygun olması gerektiğinin altını çizdi. Bu bağlamda kişi açık rıza göstererek yurtdışına veri aktarımını yapabileceğini bildirdi.
Tunalı, Kişisel Verileri Koruma Kurumu’nun faaliyetlerine başladığı 2017 yılında 57 şikâyet, 2021 yılında ise 10 Bin şikâyete geri bildirim gerçekleştirdiklerini söyledi. Bu verilerin vatandaşların kişisel verileri koruma kanunu hakkında bilinçlendiklerinin bir göstergesi olarak gördüklerine vurgu yaptı. Tunalı Kişisel Verileri Koruma Kurumu’na yapılan her müracaatın en fazla 60 gün içerisinde cevaplandığını belirtti.
Radyo ve Televizyon Üst Kurulunu aşağıdaki sosyal medya hesaplarından takip edebilirsiniz.



