RTÜK Türk Müziği Topluluğu’ndan Yaz Konseri
Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) Türk Müziği Topluluğu, TRT Arı Stüdyosu'nda düzenlediği Yaz Konseri ile Türk sanat müziği severlerle buluştu. Konseri; RTÜK Daire Başkanları ve Daire Başkan Yardımcıları, Üst Kurul personeli ile çok sayıda davetli izledi.
Yazın coşkusu, RTÜK Türk Müziği Topluluğu'nun seslendirdiği seçkin eserlerle taçlandı.
Konserde, Atılım Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Öğretim Görevlisi ve ses sanatçısı Şef Seçil Ak Kutlu yönetimindeki koroya, sunumuyla Oya Şahin eşlik etti. Türk sanat müziğinin birbirinden değerli 24 eserinin seslendirildiği programda; Rast, Hicaz, Nihavent, Kürdilihicazkâr, Muhayyerkürdi, Acemaşiran, Hüzzam ve Sultaniyegâh makamlarında bestelenmiş eserler icra edildi.
Geçmişten günümüze uzanan güçlü bir kültürel miras olan Türk sanat müziğinin seçkin örneklerinin seslendirildiği gecede, koro başkanlığını Feridun Çıldık, koro idari başkanlığını Cansel Bağış, organizasyon sorumluluğunu ise Nazlı Öktem Çam üstlendi. Sahne düzeninden repertuvar akışına kadar titizlikle hazırlanan konser programı, dinleyicilerden büyük beğeni topladı.
28 kişilik kadrosuyla sahne alan RTÜK Türk Müziği Topluluğu, Türk sanat müziğinin yaşatılması ve gelecek nesillere aktarılması yönündeki kurumsal vizyonun güçlü bir yansıması olarak hafızalarda yer etti.
Programın açış konuşmasını gerçekleştiren Koro Başkanı Feridun Çıldık, Türk sanat müziğinin kültürel mirasın en önemli taşıyıcılarından biri olduğunu belirtti. RTÜK Türk Müziği Topluluğu'nun düzenlediği yaz konserinin, kurum çalışanlarını sanatın ortak paydasında buluşturduğunu ve kültürel değerlerin yaşatılmasına katkı sunduğunu ifade eden Çıldık, "Bugün altıncı konserimizle huzurlarınızdayız. Siz değerli konuklarımıza bizleri yalnız bırakmadığınız için sonsuz teşekkür ederiz. Keyifli bir akşam geçirmenizi dileriz." dedi.
Konserde sahne alan Yenimutlu İlkokulu Çocuk Korosu da "İzmir Benim Van Benim" adlı eseri coşku ve yürekten bir yorumla seslendirdi. Türkiye'nin doğusundan batısına uzanan birlik, beraberlik ve kardeşlik duygularını yansıtan eser, dinleyicilere duygu dolu anlar yaşatırken salondan uzun süre alkış aldı. Milli birlik ve beraberlik ruhunu en güçlü şekilde hissettiren performans, gecenin en beğenilen bölümlerinden biri oldu.
Konserin ikinci yarısı, RTÜK Üst Kurul İdari ve Mali İşler Dairesi Başkanı Erhan Güven'in, Koro İdari Başkanı Cansel Bağış'a çiçek takdim etmesiyle başladı. Konuşmasında Koro Başkanı Feridun Çıldık ile Koro İdari Başkanı Cansel Bağış'a teşekkür eden Güven, "Tüm korist arkadaşlarım bu akşama büyük emek ve heyecanla hazırlandılar. Türk sanat müziği, sahip çıkmamız, yaşatmamız ve yeni nesillere aktarmamız gereken çok kıymetli bir kültürel mirastır. Bu emeğe ve bu duyguya ortak olan siz değerli dinleyicilerimize de teşekkür ediyorum." ifadelerini kullandı.
Konser programında ayrıca başta RTÜK Başkanı Mehmet Daniş olmak üzere, TRT Genel Müdürü Dr. Zahid Sobacı'ya, İdari ve Mali İşler Dairesi Başkanı Erhan Güven ile daire personeline, Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliğine ve TRT Arı Stüdyosu personeline katkılarından dolayı teşekkür edildi.
Radyo ve Televizyon Üst Kurulunu aşağıdaki sosyal medya hesaplarından takip edebilirsiniz.


