RTÜK’te "Dijital Reklam ve Algı" Konuşuldu
Aday memurlara yönelik düzenlenen Hazırlayıcı Eğitimi Programı kapsamında Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Görevlisi Prof. Dr. Enderhan KARAKOÇ ile Prof. Dr. Hüseyin Altınbaş'ın "Dijital Reklam ve Algı" başlıklı konferansı gerçekleştirildi.
Dijital reklam ve medya kullanımı yönetiminde kültürel öğeleri tanımanın önemli bir yeri olduğunu ifade eden Karakoç insanların diğer insanlarla etkileşim içerisinde bulunarak bilgi, duygu ve düşüncelerini paylaşma isteğiyle dijital medya kullanım alışkanlıklarının yönlendiğini aktardı.
Yeni medya teknolojilerinin hem işlevleri hem de işleyişleri bakımından var olan kitle iletişim araçlarından farklı birtakım özellikleri bulunduğunu ifade eden Karakoç özellikler etkileşimlilik, anındalık, üreticinin ve tüketicinin yer değiştirilebilirliği, ticari kazanç amacının olmaması, ekonomik olması, bireysellik ve kitleselliğin bir arada bulunması, profesyonelliğin bulunmaması, hiyerarşik ilişkilerin önemli olmaması, kozmopolitlik, zincirleme iletişim, mekânın olmaması, zaman aşırılık, mülkiyet yapısının farklı olması, multimedya özelliğinin bulunması, fazla miktarda enformasyon sağlama şeklinde sıralandığını ifade etti.
Pandemi dönemi ile birlikte medya kullanım alışkanlıklarının değiştiğini belirten Prof. Dr. Hüseyin Altınbaş mobil dijital yoğun olarak kullanıldığını bununla birlikte geleneksel medya reklam alışkanlıklarının günümüzde devam ettiğini ifade etti. Dijital reklamda Türkiye’nin dünya ülkeleri arasında 12’nci sırada yer aldığını belirten Altınbaş reklamda hedef kitleyi tanımanın önemini anlattı. Dijital pazarlamanın günümüzün en etkili reklam mecralarından biri olmasında internetin diğer geleneksel kitle iletişim araçlarından farklı olarak, teknolojik olanaklar sunarak içerikleri daha etkili hale getirdiği ile görsel ve işitsel tüm öğelerden de yararlanabilmesi ve sonucunda tüketiciye daha etkili bir biçimde sunmasına bağlandığını anlattı. Dijital reklamın tüketici üzerinde etkili olabilmesi için yüksek bütçeli bir işletme olmaya gerek olmadığını ifade eden Altınbaş dijital reklamın tercih edilmesinde önemli bir rol oynadığının altını çizdi.