Yücel Stratejik İletişimi ve Türkiye'nin İletişim Planını Anlattı
Yücel: “Türkiye stratejik iletişimde kendi kavramlarını yaratarak güçleniyor”
Aday memurlara yönelik RTÜK tarafından gerçekleştirilen “Hazırlayıcı Eğitim Programı” bugün Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Stratejik İletişim ve Kriz Yönetimi Daire Başkanı Gökhan Yücel’i ağırladı.
Yücel daire bağlamındaki çalışmalarını, projelerini ve stratejik iletişimin metotları hakkında uzman yardımcılarına bilgi verdi. “Stratejik İletişim” konulu sunum gerçekleştiren Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Stratejik İletişim ve Kriz Yönetimi Daire Başkanı Gökhan Yücel stratejik iletişimin temelinin durum analizleri olduğunu ifade ederek sözlerine şöyle devam etti: ”Kurumsal iletişim, iletişim stratejileri gibi kavramların bir bakıma esaretine kapılıp gelişen bir iletişim aklı söz konusuydu. Bu kavramların bir şekilde güncellenmesi gerekiyordu. Bu güncelleme için kalıplaşmış kavramların kırılması gerekiyordu. Bu bağlamda Sayın Cumhurbaşkanımız ve Başkanımız Fahrettin Altun’un önderliğinde kurulan Stratejik İletişim ve Kriz Yönetimi Dairesi Başkanlığı çok önemli bir adımdır. Türkiye Cumhuriyeti’nin ulusal ve uluslararası toplum nezdindeki itibarını yükseltmek, devlet-millet iletişimini etkin ve sürekli kılmak adına her türlü tedbiri almak, stratejik iletişim ve kamu diplomasisi alanındaki son gelişmeleri yakından takip ederek, strateji iletişimimizi güncelledik”.
Birçok seçim kampanyası içerisinde görev aldığını belirten Yücel iletişimdeki stratejik noktaları şöyle sıraladı:” Ne okuduğunuz değil ne olduğunuz önemli. İletişim usta- çırak ilişkisi ile ilerler. Teoride bilmek kadar pratikte o kadar önemlidir. Nasıl tek kanatlı kuş uçamazsa bunlardan birinin eksikliğinde de iletişim alanında kendinizi ilerletemezsiniz. Sloganlar ikna eder, tasarımlar hayran bırakır, stratejiler esir alır. İletişimdeki strateji günümüzde halen daha iyi yapılabilmesi için çok düşündüğümüz, çalıştığımız bir alan. İletişimde denge kurmak özellikle stratejik iletişimde çok önemlidir. Stratejik iletişimde özünde kapsama alanı ve kapsayıcılık ve kuşatıcılık arasındaki dengeyi sağlamaktır. Stratejik iletişim zaman ve mekân arasındaki dengeyi kurabilme sanatıdır. Okumak, araştırmak, odaklanmak bu işin temelini oluşturur. Kavramları etimolojik olarak aşina olmanın yanı sıra iletişimin diğer bir temel taşıysa duygudur. Aynı kelimeleri farklı biçimde kullanabilme sanatıdır. Stratejik iletişim hedef kitle üzerinde bir soru ile başlar, mecra, içerik hazırlama, kuşatıcılık ve kapsayıcılık olarak devam eder.”
Cumhuriyet’in yüzüncü yıl kutlamaları için özenle hazırlandıklarını belirten Yücel, önemli günler ve haftalar üzerindeki çalışmalarını da aday memurlara aktardı.