İzleme ve Değerlendirme Dairesi Başkanlığının 25.11.2024 tarih ve 99 sayılı yazısına konu SZC logosuyla yayın yapan medya hizmet sağlayıcı kuruluşta 13.11.2024 tarihinde saat 20:07’de yayınlanan "Arena" adlı program yayınına ilişkin uzman raporu ile video görüntülerinin incelenmesi ve değerlendirilmesiyle yapılan görüşmeler sonucunda;
Bahse konu yayına ilişkin uzman raporunda ayrıntıları belirtildiği üzere, SZC logosuyla yayın yapan medya hizmet sağlayıcı kuruluş tarafından 13.11.2024 tarihinde saat 20:07’de canlı olarak yayınlanan, sunuculuğunu Uğur Dündar’ın yaptığı, İYİ Parti Milletvekili Turhan Çömez’in konuk olarak katıldığı, yakın zamanda haklarında dava açılmış olan “Yenidoğan Çetesi” hakkında konuların konuşulduğu "Arena" adlı program yayınında geçen diyaloglarda; “Bu arada yine eğer benim vereceğim bu bilgi yanlışsa Sayın Memişoğlu da bunu düzeltsin. Çünkü bununla ilgili de bana hastanelerden sözlü bilgi verildi. O sebeple iddialı konuşmayacağım. Sayın Memişoğlu'nun da eşi yenidoğan uzmanı olan bir çocuk hekimi ve aynı hastanelerde çalıştığını söylediler ve aynı hastanelerde çalıştığını söylediler. Süleymaniye'de çalıştığı söylendi…Ama bu teyit edilmiş bir bilgi değil…Teyit edilmiş bir bilgi değil. Memişoğlu buna da umuyorum cevap verir…Bu çok önemli bir durum ve bu dosya yok şu anda ortada. Kayıp. Benim elimde bununla ilgili inceleme raporu var ama akıbeti bilinmiyor…Peki Medilife Hastanesi kim ve ne? Medilife Hastanesi Bakan Bey'in çok yakın arkadaşının başhekim olduğu hastane. Ve Sayın Bakan İstanbul İl Sağlık Müdürü olarak 11 Temmuz 2023 tarihinde Medilife Hastanesine gidiyor. Bu hastanede hastanenin Başhekimiyle boy boy fotoğraflar çektiriliyor. O arada çocuklar ölmeye devam ediyor... Ondan sonra tam 11 tane çocuk maalesef ölüyor veya öldürülüyor... Şimdi ben Bakan Bey'e soruyorum. (Sağlık Bakanı ve ilgili hastanenin Başhekiminin fotoğrafı ekrana yansıtılarak) Tarihe bakın lütfen, 11 Temmuz 2023. Bakan Bey de o zaman İl Sağlık Müdürü. Bütün bu soruşturmalar yok farz edilmiş, hastanenin adı soruşturma dosyasında var, Bakan Bey'in İstanbul İl Sağlık Müdürü olarak teftiş ettiği bir hastane olmakla beraber ve ondan sonra burada çocuklar ölmüş...Bakan Bey gidiyor, hastaneye destek veriyor…bu akşam biraz sonra paylaşmaya başlayacağım belgelerin hiçbirisi dava dosyasından alınma değil. Benim bizatihi kendim giderek hastanelerde yaptığım çalışmalardan ve onların detaylarından edindiğim bilgiler…Orada yoğun bakımda kullanılması gereken hastalara kullanılmıyor. Bir daha söylüyorum kullanılmıyor. Ve bunlar paketlenerek dışarıya satılmaya götürülüyor…Mayıs 2023, ne zaman? Bakan Bey’in çok gizli bir operasyon başlattık dediği tarih, Mayıs 2023. Hemşirenin adı H. C. K. 112 ile öyle bir çete kurmuş ki bunlar Uğur Bey, aralarında da şifre şu: “Sula beni Başkan.” Sula derken, bana hasta gönder diyor, “sula” ifadesi o. H. C. K. hemşireyi arıyor 112’yi ve “Sula beni Başkan, Suriyeli olmasın.” diyor ve yenidoğan bebekleri istiyor. Yenidoğan bebek geliyor. K. Hemşire, hepsinin isimleri ve detayları var, savcılığa vereceğim bunları. K. Hemşire gelen hastayı direkt entübe ediyor, hastanede doktor yok, hemşirenin böyle bir şeye yetkisi yok ve hastanede doktor yok. Gelen hastayı gelir gelmez K. Hemşire entübe ediyor ve boğazına soktukları tüp, nefes borusundan akciğerleri parçalıyor. Hastanede bir panik, hastanede o esnada doktor yok Uğur Bey, hemşire yapıyor bu işi, korkunç bir tablo. Bakın korkunç!...6 ay önce soru önergesi verdim sağlık bakanına. Bütün bunları anlattım. Çocukların öldürüldüğünü, çetelerin olduğunu, hastanenin adına varıncaya kadar SGK'nın hortumlandığını. Var meclisin resmi belgelerinde var. Lütfedip cevap bile vermedi…Şimdi korkarım bu saatten sonra, çünkü hastane kayyuma devredilmediği için harıl harıl evrakları değiştirecekler. Çünkü ellerinde bir anda sahte evraklar var, evde hazırlanan. Bakın isimlerini de verdim ve bunların da kanıtı. Doktordan talimat alıyor sahtekarlık yapmak için. bir sonrakini rica edelim…Şimdi az önce size Medilife hastanesinde demiştim ki sağlık müdürlüğünden yapılacak olan ziyaretler veya denetimler ihbar ediliyor demiştim Medilife'a değil mi? Sadece orada değil, bütün hastanelerde var. Bu Reyap’ta. Bakın, İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü’nün yapacağı olağan dışı denetimlerin özel hastanelere ihbar edilmesi, 29 Temmuz 2023. Sayın Bakan sana sesleniyorum, Sayın Bakan sana sesleniyorum. O zaman sen bu hastaneleri ziyaret ediyorsun. Çok gizli operasyonlar yapıyorsun ve oranın İstanbul'un İl Sağlık Müdürüsün. Tarih burada, 29 Temmuz 2023. Hastanenin iç yazışması, whatsapp yazışmaları, bu Reyap’tan, Medilife bitti. Diyor ki arkadaşlar İl Sağlık Müdürlüğü'nün olağan dışı toplantısı, toplantısı neticesinde şu an edindiğim bilgiyle bana gelen diyor ihbar. Şu günlerde şuralara denetimler yapılacak. şunlara, şunlara dikkat edin. Erkenden kontrolleri yapın. İki gün boyunca devam edecek şunları, şunları yapın. Bakın kayıtsız hekim, bir daha söylüyorum kayıtsız hekim, kayıtsız personel, başka kişiler, acil servis, ilaçlar, estetik katları, hasta katları. Bakın kayıtsız hekimleri saklayın diyor. Sağlık Müdürlüğü denetlemeye gelecek diyor. Reyap Hastanesi bu da…Sağlık Müdürlüğü haber vermiş ve diyor ki kayıtsız hekimlerinizi saklayın diyor, kayıtsız personelin bilgilerini saklayın diyor. Bakın, bu iç yazışma. Kendi whatsapp gruplarından hastanenin yöneticisi bütün personeli uyarıyor. Kayıtsız olanlar gelmesin diyor. Sahte çalışan, doktor olmayıp doktor gibi gösterilen, teftiş hazırlığı yapıyor ve en vahimi kayıtsız hemşire ve doktorların olduğunu burada teyit ediyor Uğur Bey. Bu korkunç bir şey, yani hastaneye siz gittiğiniz zaman güveniyorsunuz buranın doktoru, benim devletim var diyorsunuz.” şeklinde ifadelere yer verildiği görülmüştür.
Medyanın özellikle demokrasiye katkı bağlamında birtakım görevlerinin varlığından söz edilebilir. Bu bağlamda medyanın temel işlevlerinden biri sağlıklı iletişim ortamını oluşturmaktır. Yöneten-yönetilen ilişkisinde doğru bilgilendirme ve tarafsız habercilikle kurulacak iletişim, özgür tartışma ortamının yaratılmasına, kamuoyunun aydınlatılmasına ve serbestçe oluşumuna katkıda bulunacaktır.
Halihazırda haber ve bilgi alma isteği günümüz insanı için bir ihtiyaç haline gelmiştir. Çevresinde gelişen olayları öğrenebilmek isteği günümüzde yeni bir tüketim formu ortaya çıkarmıştır. Bu tüketim bilgi ve haber tüketimidir. Asıl görevi halkı doğru bir şekilde bilgilendirmek olan medya organları; dezenformasyon, manipülasyon, yönlendirme vb. konularda hassas yayıncılık anlayışı benimsemelidir. Haber ve manipülasyon günümüz iletişim alanında insanların bilgi alışını sağlıksız bir ortama sürüklemekte ve bu çarpıklık sonucunda toplumların gündemi de çarpıtılmaktadır.
Demokrasinin en temel önceliklerinden biri halkın haber alma özgürlüğü olduğundan demokratik rejimlerde medya, kamuoyu oluşumunda hayati öneme sahip bir aktördür. Öyle ki medyanın yasama, yürütme ve yargıdan sonra gelen dördüncü güç olduğu çoğu otorite tarafından kabul edilmektedir. Basın; yasama, yürütme ve yargıdan sonra gelen dördüncü kuvvettir. Medyanın dördüncü güç rolüne ilişkin klasik değerlendirme, hükûmet hakkında enformasyon toplayan ve tüm yurttaşlara hükûmet hakkında enformasyon dağıtan bağımsız medyanın, bir denge unsuru ve hayati önem taşıyan bir kontrol mekanizması olarak hizmet ettiği yönündedir. Dolayısıyla kamuoyunun böylesi durumlarda her türlü malumatı doğru kabul edebileceği; düşünülmeden, araştırılmadan, doğruluğu ispatlanmadan yapılacak haber sunumunun olması gereken sağduyu ortamına zarar vermesi kaçınılmazdır.
Görevlerinden biri de halkı bilgilendirmek olan yayın kuruluşlarının programlarında eleştirilere yer vermesi son derece doğaldır. Medya mensuplarının görüşlerini herhangi bir baskı altında kalmadan açık bir şekilde ifade etmesi, birtakım kişi veya kuruluşları eleştirmesi ve onların gerçekleştirdikleri eylemler hakkında kamuoyunu bilgilendirmesi basın özgürlüğü anlamında son derece önemlidir. Ancak şüphesiz bu hak, sınırsız ve kontrolsüz bir eleştiriyi beraberinde getirmemeli, yasa ve ahlak kuralları içerisinde çizilen bazı sınırlar yardımıyla kamuoyunun doğru ve objektif bir şekilde bilgilendirilmesine katkı sağlamak amacıyla kullanılmalıdır. Ayrıca kişi, kurum ve kuruluşların haklarının da gözetilmesi gerekmektedir. Yayıncılığın kamusal bir sorumluluk olduğu gerçeğinden yola çıkarak gazetecilik olanakları içerisinde üretilen haberlerin tarafsızlık, gerçeklik ve doğruluk ilkelerini esas alması beklenmektedir.
Haber aktarımında doğruluk ve gerçeklik haberciler açısından hem hukuki hem de ahlaki zorunluluktur. Gerçek olmayan haber ve duyurular, mesleki etik değerlere ters düşen durumlardandır. Medya kuruluşlarının kamuoyunu aydınlatma, bilgilendirme görevi bilhassa kriz durumlarında hassasiyetle ve sorumlulukla ele alınmalıdır. Bir yayın sırasında yayına konu olan net ve doğru bilgilere erişim izleyici kitle nezdinde çok önemlidir. Kesinlikten uzak bilgilerle yapılan haberler, habere ve haberciye karşı güven kaybına neden olmaktadır. Haber unsurlarından ve ögelerinden en önemlisi doğruluk ve gerçekliktir. Bir program yayınlanmadan önce teknik hazırlık, stüdyo içerik hazırlığı vb. birçok ön denetimden geçmektedir. Yayın kuruluşları tarafından tüm kamuoyunu ilgilendiren böylesine hassas haber ya da yorumların meslek ilkeleri uyarınca teyit edilmeksizin yayınlanmaması gerekir.
Gazetecilerin ilgili konu ile alakalı, programlarında ve bültenlerde çeşitli yorumlarda bulunması olası ve gerekli bir durumdur. Ancak haberciliğin temel gereğinin kamuoyunda kafa karışıklığı ve hedef gösterme değil, aksine olgu ve olaylara netlik kazandırabilmek olduğu unutulmamalıdır. Haberi veren de elde ettiği bilgileri doğrulatmak için çaba göstermelidir. Bu nedenle haber verme hakkının dışında kalan durum, haber verenin hiçbir araştırma yapmaksızın, salt duyuma veya tahmine dayalı olarak haber yapmasıdır. Basın mensubunun haberin gerçekliğini araştırmasındaki özenin ölçüsü her olay bakımından farklılık gösterebilecektir. Nitekim Yargıtay Hukuk Genel Kurulunun 29.01.2003 tarihli 4-56 E. ve 44 K. sayılı bir kararında da belirtildiği üzere yapılan haber üçüncü kişilere ağır zararlar verebilecek nitelikteyse, doğruluğun denetlenmesi görevi, daha katı ölçütlere bağlanmalıdır.
Günümüzde medyanın gücünün artması ile medya mensuplarının sorumluluklarının da aynı ölçüde arttığı bir gerçektir. Medya mensuplarının siyasi kişi, kurum ve kuruluşları eleştirmesi; onların söz ve eylemleri hakkında kamuoyunu bilgilendirmesi tabii bir durumdur. Ancak bu hakları kullanırken tarafsızlık, gerçeklik ve doğruluk ilkelerinden ödün verilerek kamuoyunu yanlış yönlendirebilecek yayınlardan sakınılması; kişi, kurum ve kuruluşların haklarının da gözetilmesi gerekmektedir. Bilgilerin yaşanan kriz ortamında kesinleştirilebilmesi, yüksek özveri ve profesyonel becerinin yanında doğru haber kaynaklarının kullanımı ile mümkün olacaktır.
Toplumsal bir kurum olarak medyanın halkın yönlendirilmesi açısından işlevi tartışılmaz bir konuma gelmiştir. Medya gündelik hayatta edindiğimiz izlenimlerimizden çok daha etkili bir biçimde algımızı şekillendirir. Sahip olduğumuz birçok fikir ya da ön yargı kişisel deneyimlerimizden ziyade görsel ya da yazılı medyadan edindiğimiz bilgiler çerçevesinde oluşmaktadır.
Gazetecilik mesleğinin temel görevi haberciliktir. Gazetecilerin bu görevlerini yerine getirirken uymaları gereken etik kurallar vardır. Bu kurallardan bazıları haberde doğruluk, haberde doğruluğun kanıtlanması, haberde nesnellik ve haberde çarpıtmamadır.
Gerçek ve doğru habercilik başlığı altında, medya mensubu, yazdığı/yaydığı haberin doğruluğunu ve objektifliğini temin etmek için çaba göstermeli, saptırma ya da yanlış anlama yoluyla çarpıtmaları önlemeli, haberin içeriği ile yorumlar arasındaki fark belirgin bir şekilde sunulmalı, yorumlar sadece genel düşünceler veya günlük olaylar üzerine yapılmalı, görüntü ve sesler manipülasyona açık olmamalı, medya mensubu habere ilişkin belgeleri değiştirmemeli, toplum nezdinde önem arz edebilecek haberler ve sosyal önemi olan olayları gizlememeli, önemli detayları atlamamalı, medya mensubu, içerik hazırlarken haber konularını sansasyonel hale getirmekten kaçınmalı, gelebilecek bu yöndeki baskılara direnmeli, bir olaydan hareketle genelleme yapmaktan kaçınılmalı, medya mensubu, daima basın özgürlüğü ilkesini savunmalı, saptırmayı ve sansürü yok etmek için çabalamalı ve haber çalma, gerçeklerin çarpıtılması, iftira, onur kırıcı veya temeli olmayan iddialar ve haberi manipüle etmek üzere edinilen her türlü çıkar, gazetecilik mesleğine karşı yapılmış ağır saldırı ve kamunun güvenine ihanet olarak kabul edilmeli hususları yer almaktadır.
Diğer taraftan yayın öncesi doğrulama başlığı altında ise medya mensubunun, kaynakları tarafından verilen bilgileri kontrol etmekle yükümlü olduğu, görüşme yaptığı kişinin verdiği özel bilginin doğru olup olmadığını görüşmesinin yayımlanmasından önce varsa kontrol etme talebini yerine getirmesi ve bir kişiye suçlama yönelten haber ya da yorumun yayınlanmadan önce editör tarafından değişik kaynaklardan doğruluğunun tespitinin yapılması gerektiği hususları yer almaktadır.
Medya hizmet sağlayıcı kuruluşların sorumlu yayıncılık ilkesiyle ve azami ölçüde dikkatle hareket etmesi etik haberciliğin birincil gereklerindendir. Bir yayıncı kuruluş, doğruluk ve gerçeklikten ödün vermesi durumunda ilk amacı olması gereken “doğru bilgi aktarma” ilkesine aykırı bir tutum ortaya koyduğunu ve beraberinde kaçınılmaz olarak etik sorunların doğacağını dikkate almalıdır. Gazeteciler seçtikleri haberleri topluma ileterek, bireylerin hem yakın çevrelerinde hem de ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanılan olaylar hakkında toplumun bilgi edinmesini sağlar. Toplumun bağımsız temsilcileri olarak isimlendirilen gazeteciler, toplum içindeki grupların kanaatlerini birbirlerine ileterek toplumsal iletişimin gerçekleşmesine yardımcı olurlar. Gerçeklerin değiştirilerek aktarılması; kişinin yanlış bilgilendirilmesine, toplum içinde yanlış anlaşılmalara dolayısıyla dezenformasyona sebep olabilir. Türk Dil Kurumunun dijital sözlüğünde "bilgi çarpıtma" olarak tanımlanan dezenformasyon, "gerçekliğin toplumsal olarak yeniden inşasına amaçlı müdahale" şeklinde ifade edilmektedir. Bir başka tanımda ise "kamuoyunu etkilemek ya da gerçeği gizlemek amacıyla, kasıtlı olarak yanlış bilginin sıklıkla gizlice yayılması" olarak tanımlanmıştır.
Dezenformasyon gerçek olay ile haber anlatısı arasındaki süreçte kendisini göstermektedir. Dezenformasyonun amacı doğrudan fikirleri değiştirmek değil, bireyleri şüpheye düşürmektir. Oluşturulan veri bulutu içerisinde, varılan her yargıyı kuşkuda bırakmak ve hakikati saptırmaktır. Dezenformasyon sürekli tekrar edildiğinde enformasyonu geçersiz kılmaktadır. Bu durumda dezenformasyonun anlamı esas olarak hakikatten sapma olduğu gibi, sürekliliğin ve tekrarın beraberinde getirdiği bir değersizleştirme politikasıdır. Tüm bu süreçler, dezenformasyona konu kişi veya kuruluşların değersizleştirilmesinin dışında bilgi akışını sağlayan ve demokrasinin dördüncü gücü olarak görülen basın ve medyaya olan güvenin sarsılmasına da sebep olabilir. Basının güvenilirliğinin yara alması, kurum ve kuruluşların değersizleştirilmesinden çok daha vahim sonuçlara yol açabilir.
Yukarıda yer verilen açıklamalar birlikte değerlendirildiğinde, ihlale konu yayında; konuk tarafından sarf edilen mezkur ifadeler ile dava süreci devam etmekte olan "Yenidoğan Çetesi" üzerinden olayın içinde yer almayan ve yaşanan bebek ölümleri sırasında İstanbul İl Sağlık Müdürü ve halen Sağlık Bakanı olan Kemal Memişoğlu hakkında konuğun kendisinin de ifade ettiği üzere "ispat edilmemiş iddialar" dile getirildiği, üzerine konuşulan belgeler dava sürecine ve "Yenidoğan Çetesi"ne ilişkin olmasına rağmen ispat edilmeyen iddialar üzerinden Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu’nun da itham edildiği, dolayısıyla ilgili yayın ile olayları çarpıtıcı nitelikte yayın yapılarak soruşturulması basın meslek ilkeleri çerçevesinde mümkün olan haberlerin, soruşturulmaksızın veya doğruluğundan emin olunmaksızın yayınlandığı kanaatine varılmıştır.
Bu itibarla;
6112 sayılı Kanun’un 8'inci maddesinin birinci fıkrasının (ı) bendinde yer alan, "Tarafsızlık, gerçeklik ve doğruluk ilkelerini esas almak ve toplumda özgürce kanaat oluşumuna engel olmamak zorundadır; soruşturulması basın meslek ilkeleri çerçevesinde mümkün olan haberler, soruşturulmaksızın veya doğruluğundan emin olunmaksızın yayınlanamaz; haberin verilişinde abartılı ses ve görüntüye, doğal sesin dışında efekt ve müziğe yer verilemez; görüntülerin arşiv veya canlandırma niteliği ile ajanslardan veya başka bir medya kaynağından alınan haberlerin kaynağının belirtilmesi zorunludur." ilkesinin ihlali nedeniyle,
6112 sayılı Kanun'un 32’nci maddesinin ikinci fıkrasında yer alan; “8 inci maddenin birinci fıkrasının diğer bentleri ile ikinci ve üçüncü fıkralarında ve bu Kanunun diğer maddelerinde belirlenen ilke, yükümlülük veya yasaklara aykırı yayın yapan ve/veya bu Kanun hükümleri kapsamında Üst Kurul tarafından belirlenen yükümlülüklerini yerine getirmeyen medya hizmet sağlayıcıya ihlalin ağırlığı, yayının ortamı ve alanı göz önünde bulundurularak, ihlalin tespit edildiği aydan bir önceki aydaki brüt ticari iletişim gelirinin yüzde birinden yüzde üçüne kadar idari para cezası verilir. İdarî para cezası miktarı, radyo kuruluşları için bin Türk Lirasından, televizyon kuruluşları ve isteğe bağlı medya hizmet sağlayıcıları için onbin Türk Lirasından az olamaz.” hükmü uyarınca idari para cezası uygulanması gerektiği,
a) İhlalin ağırlığı, yayının ortamı ve alanı göz önünde bulundurularak, ihlalin tespit edildiği tarihi itibariyle kuruluşun Ekim 2024 ayına ait ticari iletişim gelir beyanının 21.121.686,78 Türk Lirası olduğu değerlendirilerek, yüzde üç oranı (%3) 633.651,00 TL İDARİ PARA CEZASI UYGULANMASINA,
b) İdari para cezasının tebliğinden itibaren bir ay içerisinde, Üst Kurulun T.C. Ziraat Bankası Radyo ve Televizyon Üst Kurulu Tek İdare Tahsilat Alt Hesabı TR46 0001 0017 6200 9999 9955 88 no’lu hesabına “6112 sayılı kanunun 32’nci maddesine göre ödenen para cezasıdır” şerhiyle ödenmesi gerektiğinin veya 6112 sayılı kanunun 32’nci maddesinin dokuzuncu fıkrası uyarınca, tebliğden itibaren en geç onbeş gün içerisinde Ankara İdare Mahkemelerinde dava açılabileceğinin, dava açma süresi (onbeş gün) içerisinde peşin ödeme yapılması halinde, 5326 sayılı Kanunun 17 nci maddesinin altıncı fıkrası uyarınca cezanın dörtte üçünün tahsil edileceğinin ve taksitlendirme talebinde bulunulabileceğinin, peşin ödemenin kanun yoluna müracaat hakkını engellemeyeceğinin, en geç 1 aylık süre içerisinde ödenmeyen idari para cezasının, 21/7/1953 tarihli ve 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun hükümlerine göre tahsil edilmek üzere Hazine ve Maliye Bakanlığınca belirlenecek tahsil dairesine gönderileceğinin bildirilmesine,
c) 6112 sayılı Kanun'un 32’nci maddesinin beşinci fıkrasında yer alan “8’inci maddenin birinci fıkrasının (a), (b) ve (d) bentleri dışındaki bentlerini, aynı maddenin ikinci fıkrasını ve bu Kanunun yayın hizmetlerinde ticari iletişimi düzenleyen hükümlerinden herhangi birini yaptırım kararının tebliğinden itibaren bir yıl içinde yirmiden fazla ihlal eden medya hizmet sağlayıcı kuruluşun yayını beş güne kadar durdurulur. Bir yıl içinde aynı ihlalin tekrarı halinde, medya hizmet sağlayıcı kuruluşun yayınının beş günden on güne kadar durdurulmasına; ihlalin ikinci tekrarı halinde ise yayın lisansının iptaline karar verilir. …” hükmü uyarınca işlem tesis edileceği hususunun yapılacak tebligatta bildirilmesine,
Üst Kurul Üyesi Ahmet Can BUĞDAY, Dr. Necdet İPEKYÜZ, Tuncay KESER’in karşı oyları ve oyçokluğu ile karar verildi.
Toplantıya Ait Şerhler
Üst Kurulun 27.11.2024 tarih, 2024/46 sayılı toplantısında alınan 25 No’lu karara karşı oy yazısı.
Tuncay KESER Şerhidir.
Üst Kurulun 27.11.2024 tarih, 2024/46 sayılı toplantısında alınan 25 No’lu karara karşı oy yazısı.
Necdet İPEKYÜZ Şerhidir.